Giuseppe Marenzi en zijn vrouw Alessandra Diana, hun namen alleen zijn al een streling voor het oor. Zij zijn het die net na de tweede wereldoorlog het bedrijf Herno hebben opgericht. De bedrijfsnaam is afkomstig van de rivier waaraan het kledingbedrijf was gelegen. Bovendien was het ook nog eens gelegen in het plaatsje Lesa in de Erno-vallei in Italië. Het kan hier zeer guur weer zijn en dat was de inspiratiebron voor de oprichters van Herno. Hun grootste bezorgdheid was hun klanten van degelijke jackets en jassen te voorzien die bestand waren tegen water en wind.

Degelijke jassen met een perfecte pasvorm

Herno zou geen Italiaans label zijn als het ook geen oog zou hebben voor schoonheid en elegantie. De herenkleding van dit merk mag gerust comfortabel én chique tegelijkertijd genoemd worden. De pasvorm is perfect, Herno kleding is bijna altijd slim-fit, zoals ze zelf zeggen. Ook voor de heren zijn de jassen getailleerd en ze accentueren de lichaamsbouw. Deze pasvorm doet je langer en slanker lijken.

Kledij tegen regen en wind

Dat Herno ook nu nog altijd gaat voor weerbestendige kledij, is duidelijk. De kledingstukken zijn van een degelijke stof en aangenaam om te dragen. De jackets en jassen sluiten hoog aan en zijn voldoende lang om goed ingepakt te zitten. Er bestaan twee grote categorieën herenjassen: de sportieve en de geklede jassen. Met een sportieve jas ga je skiën of lekker wandelen in de winter. Het mag best koud zijn of regenachtig, je jas beschermt je wel. Als je naar de stad, naar een feestje of naar kantoor gaat, trek je een meer geklede jas aan. De vulling is dik maar toch ademend. Er kan geen regen of kou door, maar je zweet er ook niet in. Met andere woorden: de doelstelling die dit label zich stelde toen ze begonnen, halen ze nu nog steeds. Zovele jaren later staat dit merk nog altijd garant voor bescherming tegen wind, regen en kou.