2 december 2021

Welke spieren kan je trainen met een fitness bank?

2 min read

Een hoogwaardige trainingsbank ondersteunt oefeningen die de spieromvang, kracht en uithoudingsvermogen vergroten. Het kan je helpen om thuis een betere krachttraining te krijgen. Er zijn veel voordelen aan het hebben van een fitness bank thuis, als je serieus bent over grootte en kracht, zul je blij zijn te ontdekken dat je thuis een volledige lichaamstraining kunt doen met een bank.

Fitness bankdrukken – Getrainde spier: borst

Bankdrukken in het algemeen kan een aantal serieuze kracht- en hypertrofiewinst opleveren. Het is de meest effectieve borstoefening ooit. Bankdrukken met halters zal elke kant van jouw lichaam onafhankelijk van elkaar werken, waardoor een groter bewegingsbereik mogelijk is dan een fitness bank, die tijdens het proces meer stabilisatorspieren rekruteert.

Incline Dumbbell Bench Press – Getrainde spier: Bovenborst

Probeer te beginnen met een vlakke bank en ga dan verder naar hellingen. Het raken van een spier vanuit verschillende hellingshoeken bouwt een gebeitelde borst grondiger op.

Bench Dumbbell Pull-Over – Getrainde spier: borst en triceps

Deze oefening traint de borst en triceps met meer intensiteit dan de basisversie, waardoor jouw rug- en borstspieren meer rek krijgt terwijl de halter achter jouw hoofd naar beneden beweegt. Neem het op in de trainingsroutine voor de borst om de spieren effectief te trainen.

Incline Bicep Curl – Getrainde spier: Biceps

Als het doel is om grotere en sterkere armen te krijgen, moet je zeker overwegen om Incline Dumbbell Curl aan de trainingsroutine toe te voegen. De oefening activeert je biceps meer dan andere armoefeningen, het traint het lange stuk van je biceps, rekt en trekt het met meer kracht samen tijdens de oefening.

Bulgaarse Split Squat – Getrainde spier: Dijen

Bulgarian Split Squats is een effectieve werkbank leg-oefening om echte spiermassa toe te voegen aan je quads, hamstrings en bilspieren. Als oefening met één been vereist het veel focus en pijntolerantie om je beenkracht en stabiliteit te trainen. het is een alternatief voor traditionele barbell squats als je rugklachten hebt.

Je zult versteld staan ​​van de fitness bank workout die je kunt doen om alle zes grote spiergroepen te versterken. Je hoeft niet vier of meer dagen per week op een gesplitst systeem te trainen om winst te zien. Een volledige lichaamstraining kan je helpen vooruitgang te boeken en is gemakkelijk in jouw schema in te passen.

Meer verhalen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *